}

Bir Avuç Hak

Aslı Uludağ

March 2 - April 1, 2018

Suna ve İnan Kıraç Vakfı Anadolu Ağırlık ve Ölçüleri Koleksiyonu’ndan esinlenerek yaratılan ve Pera Müzesi’nin Kesişen Dünyalar: Elçiler ve Ressamlar sergi katında bir ay süreyle Aslı Uludağ tarafından gerçekleştirilen performans, imzalanmasının 70. yılında İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ni mercek altına aldı.

Çok aşamalı bu performans sırasında İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin kelimeleri izleyici katılımı ile teker teker Türk dilinden silinerek ödünç alındı ve Türkçe sözlüğündeki sıraları hesaplanarak sayısal değere tercüme edildi. Bu sayılar, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’nin düzenlemeyi amaçladığı toplu ve yerleşik yaşamın yapı taşlarından olan buğdaya çevrilerek tartıldı. Performansın son aşamasında ise tartılan buğday ile bildirgenin ağırlığı 766.133 kg olarak hesaplandı.

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi 1948 yılında Birleşmiş Milletler tarafından imzalanmıştır. Otuz maddeden oluşan bu bildirge, dünya genelinde din, dil, ırk ve cinsiyet ayrımı yapmadan bütün insanlar için eşit hak, özgürlük ve yaşam standardı oluşturur. Bildirgenin parçalanıp analiz edildiği bu performans sırasında, bu önemli metin farklı boyut, şekil ve kavramlara tercüme edildi ve bizden uzaklaşan, kaybolan anlamı yer yer şiirsel, yer yer absürt yaklaşımlarla, portreleri müzenin Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda bulunan Osmanlı dönemi elçileri huzurunda arandı.

Aslı Uludağ hakkında
1990 I·stanbul dogˆumlu Aslı Uludagˆ, lisans eğitimini The School of the Art Institute of Chicago’da tamamladı. Liseyi Robert Kolej’de okuyan Uludağ’ın tiyatro ve güncel sanatla olan yakın ilişkisi bu yıllara dayanıyor. Egˆitiminin ardından çalışmalarında heykele agˆırlık veren ve metalden plastiğe, ahşaptan life birçok farklı malzeme ile çalışan Uludagˆ, son zamanlarda performans ile aktive edilen uzun süreli yerles¸tirmelere geri dönüs¸ yapıyor. Mimari yapılar, s¸ehir düzenlemesi, sosyal, kültürel ve yasal kuralların olus¸turdugˆu sınırları ve bu sınırların toplum üzerindeki etkisini, bu sınırların yönettiği hareketi, dolayısıyla yas¸amı kontrol etmekle beraber yas¸amı yansıtmalarını konu alan projeler üzerinde çalıs¸ıyor. Yarattıgˆı enstalasyonlar, mimari yapılara benzer s¸ekilde, kendi ya da seyircinin katılımı ile etkinles¸iyor. Uludağ’ın uzun bir aras¸tırma sürecinden dogˆan çok katmanlı projeleri, kavramı destekleyen şiirsel metinler eşliğinde sergileniyor. İs¸leri şimdiye dek Womanmade Gallery, The Ukrainian Institute of Modern Art ve Union League Club’da sergilendi.

Soothsayer Serenades I Beautiful People by Sarp Dakni

Soothsayer Serenades I Beautiful People by Sarp Dakni

Today we are thrilled to present the second playlist of Amrita Hepi’s Soothsayer Serenades series as part of the Notes for Tomorrow exhibition. 

Paris Without End (1959-1965)

Paris Without End (1959-1965)

In the 60s, Alberto Giacometti paid homage to Paris, the city where he lived, by drawing its streets, cafés, and more private places like his studio and the apartment of his wife, Annette. These drawings would make up his last book, Paris sans fin (Paris Without End). 

Is mutual understanding possible? <br> Berlinde De Bruyckere

Is mutual understanding possible?
Berlinde De Bruyckere

Pera Museum, in collaboration with Istanbul Foundation for Culture and Arts (İKSV), is one of the main venues for this year’s 15th Istanbul Biennial from 16 September to 12 November 2017.  Through the biennial, we will be sharing detailed information about the artists and the artworks.